2011. február 5., szombat

Balettcipő

Az úgy volt, hogy a Zuraink megleptek minket (Jankát meg engem... édesek :) ) Balettcipős kuponnal.
Mert ők jókat hallottak róla.
De Janka megtalálta a kupont idő előtt, hogy már "nem lévén neki meglepi", Miki elmondta nekem is. :))))
De ebben nem is a meglepetés, mint olyan esett jól, hanem hogy gondoltak ránk és meglepnek minket:)

Na de a lényeg.

Péntek estére foglaltunk asztalt, (az asztalfoglalást ajánlom mindenkinek, mert teltház volt már 8 óra körül).
Mi már korábban odaértünk a megbeszélt fél 7-nél. De le tudtunk ülni, és tanulmányozni az étlapot addig, amíg Attiék meg nem érkeztek.

Ami fontosabb adat, illetve információ az étteremről:
Honlap címe: http://balettcipo.hu/
Étterem címe: 1064 Budapest, Hajós utca 14.
Nyitvatartás: Minden hétköznap 10.00–24.00,
Szombat: 12.00–24.00, Vasárnap: 12.00–23.00
Ottlétünk időpontja: 2011. február 04. péntek 18:30-20:40


A Hajós utca és környékét amúgy is imádon, eleve a VI. kerület csodás szerintem. Sokat jártam oda a Noiret-be, a Picasso Point-ról nem is beszélve.
Nyáron zsúfolt utcának tűnik, tele van a környék kiülős bárokkal, éttermekkel és sörözőkkel. Nagyon hangulatos kiülni nyáron és a zsizsergést hallgatni, érezni a meleg levegőt és az élet pezsgését. Ott tényleg él az ember :)
Most persze alig voltak az utcákon, mi is siettünk és hiába értünk oda 20 perccel korábban, inkább bent várakoztunk (mily meglepő: utállak hideg!! :)).

Ilyen névvel - Balettcipő - már csak jó lehet a hely. Kedvesnek tűnt esőre is a hely, a nehezen nyíló és zárható bejárati ajtó ellenére. Olyan volt, mintha ez is rész lett volna a "dizájnnak". A nyikorgó padló, a galériás kialakítás pedig egyszerűen olyan volt, mint amilyennek elképzeltem.
A lenti dohányzó részen modernebb székek és asztalok voltak, fent pedig kis faasztalok, közepükön apró mozaik kövekkel kirakott intarzia-féleségek.



A kiszolgálás tökéletesen indult. Szimpatikus felszolgáló, aki ért a szakmájához. Ismer mindent, ami az étlapon és itallapon fel van tüntetve. Hogy készült, és kinek mit ajánl.
Első körben én 100%-os narancslevet kértem és egy tejeskávét. A narancslé isteni volt, a tejeskávé is, viszont furcsa volt a Szociból jól ismert piros-pöttyös bögrében megkapni. Én mást képzeltem volna el, de nem ragadunk le ilyen kis apróságon, ugye?? :)
Miki Hill Top Rosé "fröccsöt" kért, Janka a felszolgáló javaslatára gyömbéres házi limonádét (fyki: amit helyben főzött gyömbér szirupból készítenek), Atti pedig Paulaner Pils-t.

Az étlap igényes, bár itt se hagytak nálunk a rendelés után egy darabot se, mert nem volt nekik sok belőle. Az ételeket illetőleg nem volt olyan nagy a választék, mint például a Pozsonyiban, de azért szerintem mindenki talál magának tetszőt. Legyen diétázó, vegetáriánus, hús-imádó, különlegesség-kedvelő, vagy csak az egyszerűbb ételeket kedvelő.

Na és akkor amiket rendeltünk:
Részemről én nem vagyok sem bátor (különlegességeket mindenáron kipróbáló), sem hús-imádó:
- Kacsamell portói borban érlelt aszalt gyümölcsökkel és almás krokettel (2350 HUF)
Miki:
- Bélszín Madeira szósszal, pirított erdei gombákkal, cole-slaw, grillezett zöldségekkel (2750 HUF))
Janka:
- Kacsamell portói borban érlelt aszalt gyümölcsökkel és almás krokettel (2350 HUF)
Atti:
- Kemencében sült szarvashátszín kakukkfüves barnamártással és almás burgonyakrokettel (2800 HUF)

Az ételek kiszolgálása nem történt se gyorsan, se lassan. Ízléses tányérokon kaptuk a főételt is, illetve a hozzá járó étkészletet is.
Az adagok kicsik voltak, gyönyörűen szervírozva. Én személy szerint számítottam arra, hogy nem nagy-adagos vacsora lesz, és inkább ebben bíztam. Általában eltalálják azt a mennyiséget, amit ha az ember megeszik (főleg ugye vacsorára) nem lesz tele, de nem is marad éhes.
Én személy szerint a kacsahússal kapcsolatban csalódtam kicsit, mert nekem egy kicsit túl intenzív volt az íze. De ez szerintem csak nekem tűnt "túlhúsízűnek", de én köztudottan válogatós vagyok hús ügyben, aki szereti a húst, annak isteni, garantálom.
Viszont. VISZONT!!!!!
A köret almás krokett olyan volt, mint amilyet még nem ettem. A szokásos krokett - ami mellesleg tökéletes alakú és állagú volt kivétel nélkül - közepén reszelt alma volt. Eszembe nem jutott volna, azt hittem, hogy majd a külsejébe lesz az alma, mint alkotóelem beépítve. DE NEM. ISTENI volt, már csak ezért érdemes lett volna ezt a helyet választani vacsorahelyszínnek.

A többieknek is ízlett, amit választottak, talán az adag mennyiségét növelték volna:)

Desszert:
Először nem akartam kérni, mert most megint "kevesetkéneenni" időszakban vagyok, de aztán gondoltam úgyse lesz nagy adag és ha már itt vagyunk... És milyen jól tettem.

Én Sajttorta a'la Ballerina-t (790 HUF),
Janka Brownie fagyival-t (790 HUF),
Miki és Atti Belga csoki szuflé-t (790 HUF) kértek.

Meg se próbálom leírni szavakkal, hogy milyen volt. Sorrendet se tudnék felállítani, mert egyszerűen mind a három kimondhatatlanul mennyei ízű volt.
Az én sajttortám tökéletes volt, még a gyümölcsök is mellette kicsit pürésítve mellé- és ráöntve, de azért tartalmazott egész szedret és áfonyát is.
Janka brownie-ja cseppet sem volt száraz, és nagyon nagyon finom volt, főleg a vanília fagyival. DE! Miki és Atti szuflé-jához hasonlót még sose kóstoltam.
Nem tudom, hogy milyen a szakmailag tökéletes állagú szuflé, de meg merem kockáztatni, hogy pontosan olyan, mint amilyen a fiúké volt. Ahogy az ember kiskanállal kivág egy darabkát belőle, a belseje (meleg az egész) elkezd széép lassan kifelé "folyni". De nem folyékony állagú, hanem krémes. És az íze... én nem vagyok tömény-csoki rajongó, de neki behódoltam :)
Itt egy kép Róla ( a többiről nem találtam, de talán nem is baj :))


Ár-érték arányban ugye befolyásoló tényező, hogy Bónusz Brigádos kuponnal fizettünk, és így 1500 forintért 3200-ot fogyaszthattunk. Anélkül elég drága, de így szerintem mindenképpen megérte.

Összegezve

Ami kimondottan tetszett
- a hely hangulata
- a kis asztalok
- az ételek kiváló minősége és tökéletesen eltalált mennyisége (almás krokett és desszertek!!!!)
- a felszolgáló hozzásértése

Ami nem tetszett annyira
- Miki a hasábburgonya helyett rendelt grillezett zöldséget, és cole-slow salátát így nem kapott hozzá, ami valószínűleg véletlen maradhatott le.
- a főétel után egy másik felszolgáló elvitte az egyik kis tálkát, amin az evőeszközök voltak és az asztalunk felszolgálója (nekem úgy tűnt) rajtunk kérte számon, hogy hol van.
- a vége felé már nagyon sokan voltak és kevés pincér lehetett, mert elég sokat kellett várni a számlára, és talán emiatt már ingerültebb is volt a felszolgáló, mint az elején.

De ezek persze olyan kis dolgok, hogy alig érdemelnek szót.

És a pontozás (10-es listán, ahol az 1-es a legkevésbé tetszetőst, a 10-es a kiváló-t jelenti)

Helyszín: 10
Hangulat: 10
Kiszolgálás: 8
Ital: 9
Étel: 10
Ár-érték: 9

Ajánlom mindenkinek akár csak kávézgatásra, vagy akár egy jófajta vacsorának, hogy a megszokott és szürkébb hangulatú hétköznapból kicsit kirázza az embert.
Egyszer mindenképp el kell menni az almás krokett és a desszertek miatt!!! :)


A fényképeket a Balettcipő Étterem honlapjáról szedtem :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése